U prošlom sam članku (objavljen na http://www.educentar.net/HR/Articles/Details/10247/EduCentar-intervju-Ivan-Petric-Skola-stranih-jezika-Angla)
pisao jednim dijelom i o tome kako se predavači svojim radom prilagođavaju potrebama poslovnih ljudi. Ovim ću člankom pokušati pojasniti što je to dobra nastava jezika u poduzeću i kako uče odrasli poslovni ljudi, odnosno odrasli polaznici.
Odrasli polaznici često žele steći znanja o specifičnim sadržajima koji se odnose na stvarne situacije: posao, brak, roditeljstvo, zapošljavanje, slobodno vrijeme i sl., dok se kod djece mogu primijetiti drugi motivi. Dobar profesor osmišljava aktivnosti na temelju potreba i interesa odraslih polaznika. Prije samog predavanja potrebno je prikupiti informacije o sudionicima te saznati što ONI žele postići predavanjem, odnosno koje ciljeve žele ostvariti.
Bitno je da prilikom pripreme nastave za odrasle polaznike profesor ima na umu da svi polaznici, bez obzira na godine, dolaze s nekim životnim iskustvom te da su već stručnjaci na nekim područjima i žele naučiti vještine i steći znanja koja mogu primijeniti ODMAH u svojoj životnoj situaciji. Što su stariji, polaznici više cijene samostalno učenje. Uloga predavača kod odraslih polaznika obuhvaća uključivanje u ispitivanje, analizu i donošenje odluke, a ne samo šturo prenošenje gramatičkih znanja.
U samoj je nastavi iskustvo odraslih polaznika bogat izvor za učenje. Aktivno sudjelovanje u planiranim aktivnostima treba biti srž metodologije poučavanja (rasprave, rješavanje problema, analiza stečenih iskustava i njihova primjena u radu ili životnim situacijama). Također je jako važno da predavač poznaje područje rada svojih polaznika. Ako radite na primjer u bankarskom sektoru bilo bi poželjno da znate što je to tranša trezorskih zapisa, razlika kredita i zajma i sl. jer preko tih poznatih stvari polaznici lakše savladavaju nove stvari. Valja naglasiti da je vrlo važno da profesor nove gramatičke strukture uvodi s pomoću poznatog vokabulara i obratno. Sam predavač mora cijeniti učenikovo iskustvo i stvoriti ozračje ispunjeno uzajamnim poštovanjem i podrškom pri učenju. Treba poticati uzajamnu suradnju i zabavu, a ne natjecanje između polaznika ili polaznika i predavača. Najčešća pogreška koju loš predavač čini i kojom na kraju uništi motivaciju je nedovoljan osobni kontakt s polaznicima jer tako sudionike pretvara u pasivne promatrače. Polaznici u takvim slučajevima loše reagiraju na kritiku i stvara se takvo radno ozračje da se polaznici osjećaju glupima ako postave pitanje.
Na kraju ostaje možda i najvažnija stvar koja je prema mom iskustvu možda najveći čimbenik kod poučavanja poslovnih ljudi. Nakon cjelodnevnog rada u uredu, poslovnih, a možda i privatnih problema, učenje nije lak proces. Tijekom dugogodišnjeg rada spoznao sam sljedeći proporcionalni odnos: USPJEŠNO UČENJE JE PROPORCIONALNO KOLIČINI ZABAVE kojoj pridonosi i sam predavač. Učiniti učenje zabavnim rezultirat će redovitim dolascima polaznika na nastavu, njihovom zadovoljstvom te stjecanjem novih znanja.
Ivan Petric
Nema komentara:
Objavi komentar